Positie 4 in Adwords was al top, nu helemaal!

Positie 4 in Adwords was al top, nu helemaal!
U zult het vast al vaak gehoord hebben maar er is nu echt een drastische wijziging binnen Google Adwords doorgevoerd. De top drie advertenties binnen Google Adwords heeft plaats gemaakt voor de top 4! Hiervoor moeten wel alle advertenties binnen Google aan de rechterzijde plaats maken. Hier is vanaf heden enkel nog ruimte voor Google Shopping en Knowledge Panels.
positie-4-in-Adwords-was-al-top,-nu-helemaal
Wat is de impact van deze wijziging in Adwords?
Dat is uiteraard voor iedere adverteerder verschillend maar dat het impact heeft op de maximale zichtbaarheid van zoekmachine adverteerders en de prijs die hiervoor moet worden betaald, moge duidelijk zijn.
Waar je voorheen met een top 5,6,7 positie in Adwords goed zichtbaar was binnen de grootste zoekmachine, wordt het nu goed zoeken om jezelf terug te vinden. Veel erger nog: dit geldt ook voor jouw doelgroep. Het belang van een kwalitatieve en relevante Adwords campagne met sterke bestemmingspagina’s wordt hiermee nog maar eens extra benadrukt.
 
Wijzigingen hebben ook impact op SEO
Doordat de eerste 4 posities binnen Google nu allen onder elkaar worden weergegeven, schuiven de SEO posities ook een plaatsje op. Dit is vooral belangrijk voor de posities die op het randje zitten om net wel/niet boven de “vouw” te worden weergegeven. Het belang van topposities binnen de organische zoekresultaten wordt door deze wijziging van Google nog groter.
Het biedt ook kansen!
Natuurlijk biedt deze wijziging ook genoeg kansen voor u als bedrijf en online marketeers. Wilt u weten hoe het maximale rendement uit Google Adwords campagnes en organische zoekresultaten kunt halen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
Wat heb je te verliezen?
Een uurtje van je tijd en een lekkere bak koffie, meer niet. Wij komen graag vrijblijvend langs om ook jou de meerwaarde te laten inzien.
JA, ik wil graag een afspraak!