Het belang van een website/webshop tijdens corona


De coronacrisis heeft ons allemaal geraakt. Het ene bedrijf heeft er meer last van dan de ander, maar dat het een ingrijpende (en unieke) tijd is, weten we allemaal. Als full-service marketingbureau uit Breda horen wij van onze klanten allerlei soorten verhalen. Van geforceerd sluiten door maatregelen van de overheid tot teruglopende omzet door uitblijvende uitgaves van consumenten/bedrijven..

Een belangrijke vraag is nu, wat kan ik als bedrijf nu doen om deze coronacrisis zo goed mogelijk door te komen? Wij vertellen je het belang én de kansen van een website/webshop in deze tijd.

Website/webshop

Ieder bedrijf heeft een website. Ze bestaan in alle soorten en maten en voor het ene bedrijf is een website van groter belang (bv. een webshop voor de directe verkoop van producten online) dan de ander (bv. een website met alleen uitleg over het dienstenaanbod). Toch is een website in deze tijd voor bijna elk bedrijf een kans zijn om de doelgroep toch te kunnen bereiken ondanks de coronaproblemen.
Nu het werk en de omzet teruglopen kan uw website online mogelijkheden bieden. Zowel qua informatievoorziening als omzetgeneratie. Nu klanten en prospecten niet altijd meer langs kunnen komen, zullen zij zich meer online moeten oriënteren. Op dat moment is het belangrijk dat jouw website sterk gepositioneerd staat binnen de zoekresultaten van Google.

Enkele voorbeelden van uitbreidingen/kansen zijn:

Veranderende dienstverlening tijdens Corona
Informeer jouw klanten via een pop-up of nieuwsberichten over de veranderingen in de dienstverlening. Deze informatie kan ook weer gepromoot worden middels social media of mailings.

Aanbieden van diensten/producten online
Bood je voorheen nooit artikelen of diensten online aan? Dan is nu de kans om dat juist wel te doen. Vertel je doelgroep wat je als bedrijf te bieden hebt en overtuig ze juist nu om bij jou te kopen.

Speciale aanbiedingen om omzet op peil te houden
Heb je al een webshop en verkoopt je producten online, maar lopen de omzetten zowel offline als online terug? Speel in op deze crisis met specifieke producten, een speciale korting of gratis verzending.

Verbeteren van vindbaarheid van je website
Je hebt al tijden een website, maar haalde daar niet heel veel uit. Nu het rustiger is geworden is juist nu de tijd om dit te verbeteren. Het grote voordeel hiervan is dat verbeterde vindbaarheid voor lange termijn werkt. Verbeter je het nu, dan heb je daar later alleen maar meer voordeel van qua zichtbaarheid. Blijven optimaliseren is hierin wel essentieel.

Klantonderzoek voor tevredenheid meten
Altijd al benieuwd geweest naar wat klanten (of bij een grote organisatie de medewerkers) van jouw bedrijf, dienstverlening of producten vinden? Organiseer je website zo dat jouw bezoekers of klanten ook gemakkelijk een klanttevredenheidsonderzoek kunnen invullen. Vergaar in deze lastige tijd waardevolle informatie om op te kunnen optimaliseren.

Kom in contact en bespreek de kansen

Natuurlijk verschillen de kansen per website, branche en klant, maar wij zijn ervan overtuigd dat er ook kansen liggen in deze crisis. Ben je benieuwd naar de kansen voor jouw bestaande website of webshop? Neem dan vrijblijvend contact met ROI verhogen op. Wij doorlopen graag met jou de kansen voor jou op maat om het optimale uit je website en marketing te halen!