Google Analytics 4 in Nederland

Google Analytics 4 de voordelen en nadelen

Google Analytics wordt in deze sectie van A-Z uitgelegd en vereenvoudigd. Stap-voor-stap zul je ontdekken welke statistieken nu écht belangrijk zijn. De nieuwe versie van Google Analytics is vanaf nu beschikbaar. De nieuwe versie verschijnt in de vorm van een nieuw property type. Google Analytics 4 biedt uitgebreide voorspellingen, een diepere integratie met Google Ads, metingen verspreid over verschillende apparaten en preciezere controle over data.

Google Analytics 4 is een uitbreiding en de eerste grote stap om het platform verder te laten groeien dan het bestaande Universal Analytics.

Nieuwe inzichten en voorspellingen op basis van AI
Inzichten op basis van machine learning maken al een tijdje deel uit van Analytics. De nieuwe inzichten en voorspellingen in Analytics 4 brengen echter een hele hoop nieuwe opties met zich mee. Ze geven onder andere inzicht in data-trends zoals een piek in de vraag naar een van de producten die je verkoopt.

Google analytics 4 AI voorspellingen
De technologie kan ook worden gebruikt om resultaten te voorspellen, zoals het aantal afhakende klanten of hoeveel omzet je kan verwachten van een bepaald klantsegment. Door deze inzichten kun je anticiperen op welke acties consumenten in de toekomst gaan nemen en je aandacht richten op de segmenten die de meeste waarde opleveren.

Betere doelgroep-integratie met Google Ads
Met Google Analytics 4 wordt het mogelijk om doelgroepen te bouwen en onderhouden op basis van bezoekers op de website en in de app. Als een gebruiker is toegevoegd aan een lijst, doordat hij een bepaalde actie nam op de website en van de lijst wordt gehaald omdat hij een aankoop doet via de app, wordt de lijst automatisch geüpdatet.