Google core update 2021

Niet één maar twee Google Core updates

Wil je eens vrijblijvend sparren met ROI verhogen over de kansen binnen Google en de vindbaarheid van jouw website? Plan dan eens een gratis sparringsessie.

Waarom pusht Google twee verschillende Core updates uit in juni 2021? Google laat weten dat sommige van de geplande verbeteringen voor de update van juni 2021 nog niet helemaal klaar zijn om deze maand te releasen.

Google heeft besloten door te gaan met de onderdelen die klaar zijn en de rest zal volgende maand uit te rollen in de kernupdate van juli 2021. Google houdt ons op de hoogte wanneer die Core update van juli 2021 wordt uitgebracht. Wij houden dit als marketingbureau uiteraard nauwlettend in de gaten.

Google Core Updates ROI verhogen

Wat kunnen we verwachten van deze Core updates?

Zoals bij elke update van het Google-algoritme, kun je posities stijgen, dalen of stabiel blijven. Maar als jouw ranking wordt beïnvloed door de Core update van juni 2021, is het mogelijk dat de impact zichzelf herstelt met de Core update van juli 2021.

Google zegt dat de meeste sites de updates meestal niet opmerken, maar website eigenaren en online marketeers die veel sites beheren, zullen waarschijnlijk veel veranderingen in de Google rankings zien.

Door het tweedelige karakter van deze release is het ook mogelijk dat sommige inhoud en sites in juni 2021 wijzigingen ondergaan die in juli 2021 weer worden teruggedraaid.

Waarom brengt Google deze updates uit?

Het web blijft continu groeien en websites blijven veranderen, content wordt voortdurend aangepast en toegevoegd.

Google: “Terwijl nieuwe sites verschijnen en het web verandert, zijn updates essentieel om ervoor te zorgen dat onze zoekmachine een breed aanbod van uitgevers, makers en bedrijven kan blijven ondersteunen zodat we de bezoekers de meest relevante content kunnen tonen”

Normaliter pusht Google meerdere updates per week die bedoeld zijn om de kwaliteit van de zoekmachine te verbeteren. Daarom deelt Google nooit in details over alle updates.

Telkens wanneer Google zijn algoritmes voor haar zoekmachine bijwerkt, betekent dit dat jouw website het beter of slechter kan gaan doen in de zoekresultaten.

Daarom is het ook fijn om dit specialistische werk bij een Google partner te leggen, ROI verhogen uit Breda is zo’n partner en wij bontzorgen en versterken jullie hierin graag.

Goed om de komende weken jouw posities/rankings op de belangrijkste zoekwoorden goed in de gaten te blijven houden dus.

Wat kun je er aan doen?

Google heeft advies gegeven over wat je zou kunnen overwegen wanneer jouw website geraakt wordt door deze core updates.

Google: “We raden aan om ervoor te zorgen dat websites de best mogelijke en relevante content aanbieden. Dat is namelijk het gene wat onze algoritmes zullen belonen.”

Google geeft de lijst met vragen opgesteld waarmee je zou kunnen bepalen of jouw website hier aan voldoet. Google zegt er wel bij dat je ook een natuurlijk herstel zult kunnen zien tussen de twee Core updates.

Content & kwaliteit

  • Biedt de content originele informatie, rapportages, onderzoeken of analyses?
  • Geeft de content een volledige of uitgebreide beschrijving van het onderwerp?
  • Biedt de content inzichtelijke analyses of interessante informatie die niet voor de hand ligt?
  • Als de content is gebaseerd op andere bronnen, vermijdt het dan het simpelweg kopiëren of herschrijven van die bronnen en biedt het in plaats daarvan een substantiële toegevoegde waarde en originaliteit?
  • Geeft de kop en/of paginatitel een beschrijvende, nuttige samenvatting van de content?
  • Vermijdt de kop en/of paginatitel overdreven of schokkend te zijn?
  • Is dit het soort pagina dat u wilt toevoegen aan een bladwijzer, wilt delen met een vriend of wilt aanbevelen?
  • Zou u verwachten dat deze inhoud in een gedrukt tijdschrift, encyclopedie of boek zou staan ​​of ernaar zou worden verwezen?

Presentatie

  • Is de content vrij van spellings- of stilistische problemen?
  • Is de content goed geproduceerd, of lijkt het slordig of haastig geproduceerd?
  • Is de content in massa geproduceerd door of uitbesteed aan een groot aantal makers, of verspreid over een groot netwerk van sites, zodat afzonderlijke pagina’s of sites niet zoveel aandacht of zorg krijgen?
  • Bevat de content een buitensporige hoeveelheid advertenties die afleiden van of interfereren met de hoofdinhoud?
  • Wordt de content goed weergegeven op mobiele apparaten wanneer deze erop wordt bekeken?
  • Biedt de content substantiële waarde in vergelijking met andere pagina’s in zoekresultaten?
  • Lijkt de content de oprechte interesses van bezoekers van de site te dienen of lijkt het alleen te bestaan ​​door iemand die probeert te raden wat goed zou kunnen beter scoren in zoekmachines?

Autoriteit

  • Geeft de inhoud informatie weer op een manier waardoor u erop wilt vertrouwen, zoals duidelijke bronnen, bewijs van de betrokken expertise, achtergrondinformatie over de auteur of de site die deze publiceert, zoals via links naar een auteurspagina of de site Over pagina?
  • Als u onderzoek zou doen naar de site die de inhoud produceert, zou u dan de indruk krijgen dat deze goed wordt vertrouwd of algemeen wordt erkend als een autoriteit op het gebied van het onderwerp?
  • Is deze inhoud geschreven door een deskundige of liefhebber die het onderwerp aantoonbaar goed kent?
  • Is de inhoud vrij van gemakkelijk te verifiëren feitelijke fouten?
  • Zou u zich op uw gemak voelen om deze inhoud te vertrouwen voor problemen met betrekking tot uw geld of uw leven?

Kortom de toverwoorden voor Google en dus ook van ons blijven “relevante content”.
Wil je eens vrijblijvend sparren met ROI verhogen over de kansen binnen Google en de vindbaarheid van jouw website? Plan dan eens een gratis sparringsessie.

We mogen weer!VRIJBLIJVEND SPARREN?

over hoe we jouw merk kunnen versterken